Saturday, January 30, 2010

hidup

isu hati sering bermain dlm hidupku.. kadang kadang riang seperti mana kita lihat anak kecil bermain di taman bersama keluarga dan rakan..tp kadang kadang di dlm taman itu sendiri,kelihatan juga anak kecil yang duduk sendiri.berwajah sayu,berteman sepi.hidup ini ragamnya begitulah pada pendapat aku.adakala kita rasa gembira,adakala kita rasa sedih.adakala kita rasa penuh dengan cinta,adakala kita rasa kosong.hidup aku juga tidak lari dari ini semua.tidak lari dari masalah kehidupan yang mendewasakan.tahun ini pada bulan ogos tanggal 10 genaplah usia aku 26 tahun.aku toleh kebelakang masa, sekali sekala.aku lihat kanvas yang dulunya putih telah pon ku corakkan.penuh warna,pnuh makna.aku lihat di hadapan ku,ku lihat jalan yang ku atur dan berusaha untuk menuju.aku dalam keadaan buntu,namun aku harus berdiri teguh,utuh bak gunung yg tinggi melanggit.aku akui yang aku juga bisa alpa dan lemah,aku akui yang aku seorang penagih cinta..harus ku gagahkan kaki,utk terus berdiri.

ironiknya hidup ini berpusing pusing seperti bola. di tendang ke sana di tendang ke sini.bolanya terus bergolek dan tidak berubah rupa.itulah kehidupan pada aku.adakalanya kita mengabaikan org yg mencintai kita,adakalanya kita diabaikan org yg kita cintai.adakalanya kita mematahkan hati mereka yg mencintai kita,dan adakalanya juga..hati kita dilukai..aku keliru dalam apa yg tuhan aturkan untuk ku dalam hidup ini.dan aku mohon aku tidak akan hilang akal fikiran ku kerana mencari jawapannya.ada masa kita pertahankan apa yg kita percaya,tidak kira apa..semangat dalam diri harus ditajamkan,harus di asah dan di asuh supaya menjadi kebal.harus pintar mengatur langkah dan harus bersyukur walau dalam payah..

coretan ini sekadar pengisi masa.atas apa yang tersemat di hati,atas apa yg mengaburi minda.atas kelemahan ku dan atas kekuatan ku.aku masih mencari.lantas akan ku terus berlari..sekian dahulu dari aku,ku ikhlaskan kata kata cinta pada semua..salam.

2 comments:

Anonymous said...

salam,

benar kate2 mu itu...kite ni sperti anak kecil yg masih tercari2
akan apa yg ditentukan oleh yg maha esa untuk diri kite. semoge adly akan dapat mencari ketentuan itu dan saya doakan adly sentiase tabah mengharungi perit getir dlm kehidupan...

sekian.

Anonymous said...

kuat, adly. i selalu doakan u. selalu ingat u. selalu harapkan u teruskan hidup dengan bahgia. even mulut kata bye, tapi i tetap ada sebenarnya utk u. as a friend, i suka tengok u senyum, ta ingat kisah sedih u. tuhan duga kita macam macam dalam hidup kan? u pun dah dewasa. pengalaman mematangkan kita. u banyak pengalaman. adly, u raaaaamai kawan utk u isi kekosangan tu. have fun with ur friends. smile. smile. smile more often. nnt ta tua! ;) *wink*