Thursday, May 17, 2007

cinta tak membawa erti..

cinta itu indah,membawa ku kelangit ke7..
membuat ku terpesona dgn perasaan ciptaan tuhan..
menjadikan lelaki dan perempuan dlm berpasangan..
yang disatukan dgn rasa cinta dihati..

cinta mengajar ku erti ketabahan,
mengajarku erti kepayahan,
mengajarku erti berkongsi,
mengajarku erti keikhlasan..

hari hari ku kini sepi..
meratapi wajah yang sudah pergi,
mengenangi kenangan lampau,
mengenangi kesilapanku..

aku bertahan dlm kesepian,
bertahan menahan ujian illahi,
aku tahu kesedihanku kan hilang suatu hari,
dan ku mohon hari itu cepat sampai..

setiap manusia berhak keatas kebahagian mereka,
setiap hati pasti menyatu di satu masa,
pedih dan pahit menanti waktu,
namun aku bertahan..

sendirian memikir kehidupan,
masa depan yg tidak pasti,
aku keliru,aku berserah dan pasrah,
akan suatu hari aku menjadi lelaki..

akan ku berikan kebahagiaan kpd yg berhak,
akan ku berikan kepastian dan kesenangan pada ketentuan tuhan,
akan ku korbankan diri ku utk keikhlasan cinta,
akan ku peluk erat cinta itu..

namun kini,tidak ku erti maksud cinta,
tak ku mahu menemui cinta,
kerana hati masih terhiris,
kerana hati masih menangisi keadaan..

akan ku bangkit dari kepahitan ini,
dlm mencari erti kebenaran cinta,
akan ku teruskan hidup ini,
walau dlm keadaan sepi..

aku terima ketentuanmu..

No comments: